Nasza galeria

wtorek, 9 czerwca 2020

Śpiewamy na ludowo


ŚPIEWAMY NA LUDOWO

Ptaki od zawsze budziły podziw i fascynację człowieka.
Jednych zachwyca zdolność latania, drugich ptasi śpiew.
W licznych melodiach ludowych odnajdujemy bogatą ptasią symbolikę.
Stąd też na kolejnym spotkaniu z piosenką ludową mamy do zaproponowania dwa utwory, w których bohaterami są ptaki:
1)kukułka-ptasia wróżbitka ,
  2)gołąb-symbol miłości i pokoju.



Kliknij na tytuł: 

1. Kukułeczko, gdzieżeś to bywała, 
gdzieżeś to bywała, gdzieżeś to bywała,
żeś tak długo u nas nie kukała, 
u nas nie kukała, ku, ku, ku.

Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala.


2.Bywałam ja w lesie na jaworze,
w lesie na jaworze, w lesie na jaworze

i kukałam gdzie mój Jasio orze,
 gdzie mój Jasio orze, ku, ku, ku.


Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala.


3.Bywałam ja w lesie na leszczynie,
w lesie na leszczynie, w lesie na leszczynie

i kukałamJasiowej dziewcynie, 
Jasiowej dziewcynie, ku, ku, ku.

Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala.


4.Kukałam ja w lesie na topoli,
w lesie na topoli, w lesie na topoli

i kukałam Jasiowej niedoli,
 Jasiowej niedoli, ku, ku, ku.

Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala,
Ku, ku, ku, ku, tralalala.

  
Kliknij na tytuł:
Siwy gołąbeczek

I jeszcze inna wersja,   kliknij w link:  https://www.youtube.com/watch?v=COcQQbjU8zE
1.Siwy gołąbeczek
Pośród dębu siedział.
Dałabym ci buzi,
Żebyś nie powiedział.
la la la la la la
la la la la la la
Dałabym ci buzi,
Żebyś nie powiedział.

2.Bo jak byś powiedział,
Ja bym się wstydziła,
Żeś ty mnie całował,
Jam się nie broniła.
la la la la la la
la la la la la la
Żeś ty mnie całował,
Jam się nie broniła.

3.Z tamtej strony wody
Stoi chłopiec młody
Żebym go dostała
Pościłabym środy
la la la la la la
la la la la la la
Żebym go dostała
Pościłabym środy

4.Pościłabym środy
Pościłabym piątki
Żebym go dostała
Na zielone świątki
la la la la la la
la la la la la la
Żebym go dostała
Na zielone świątki

6. Pościłabym piątki
Pościłabym środy
Żebym go dostała
Chociażby na gody
la la la la la la
la la la la la la
Żebym go dostała
Chociażby na gody




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.